fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar

Leerlingvolgsysteem

De vorderingen van onze leerlingen houden wij bij doormiddel van methodetoetsen, die na elk blok worden afgenomen. Daarnaast maken wij gebruik van het leerlingvolgsysteem Leerling in Beeld (LiB).

Vanaf groep 3 worden er bij onze leerlingen twee keer per jaar cito-toetsen afgenomen. Meestal gebeurt dit in februari en juni. Zo houden wij zicht op hoe onze leerlingen zich de lesstof van een half jaar eigen hebben gemaakt. De CITO resultaten worden elk halfjaar geanalyseerd, om ook op groepsniveau en schoolniveau goed in de gaten te houden of ons onderwijs goed is aangekomen.

Alle gegevens worden zichtbaar gemaakt voor de ouders via het ouderportaal van ParnasSys (leerlingadministratiesysteem). Hierin kunnen ouders de cijfers van de toetsen en  CITO-uitslagen vinden.

Naast de kernvakken taal, lezen en rekenen, volgen wij de kinderen ook op het gebied van de sociaal emotionele ontwikkeling. Hiervoor gebruiken wij verschillende observatiesystemen. 

De leerkrachten hebben een aantal keer per jaar een gesprek met de kwaliteitscoördinator, zodat deze de kinderen gedurende hun hele schoolloopbaan kan volgen.

De kinderen krijgen twee keer per jaar (en bij groep 1&2 één keer per jaar) een rapport mee naar huis. 

In november, maart en juli zijn er gesprekken met ouders. Mochten er bijzonderheden of vragen zijn, kunnen ouders en leerkrachten elkaar op afspraak vaker ontmoeten.